-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2358 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:11

در حالي كه براساس پاسخنامه آن دفتر, شماره 26897حيات بعضي از گروه هاي سياسي ايجادبحران است , اين گروه هاي از كدام طيف و جناح اند؟ چرا دولت عملاً با آن ها مقابله نمي كند؟ آيا مي توان گروه هايي همچون انصار حزب الله و دفتر تحكيم وحدت را در شمار آن ها جا داد؟

در نظام هاي مبتني بر رأي مردم و مردم سالاري , وجود احزاب و تشكلهاي سياسي ضروري است ; ازاين رو در اكثر كشورها احزاب سياسي وجود داشته و به فعاليت مي پردازند. اصولاً فلسفهء وجودي احزاب زمينه سازتوسعه هاي سياسي و حضور فعال مردم در صحنه هاي سياسي است . از سوي ديگر تعدد احزاب سياسي سبب مي شود رقيبان آنان كه در مسند قدرت قرار مي گيرند, از استبداد قانون شكني و بي عدالتي پرهيز كنند; زيرا رقيبان سياسي تمام فعاليت مسئولان حكومتي را تحت نظر داشته و هرگونه سوء استفاده از حكومت را به مردم اعلام مكننددر قانون اساسي ايران , قانون احزاب و شرح وظايف آنان پيش بيني شده است , گرچه در ايران بعد از انقلاب به دلائلي , احزاب به طور گسترده به وجود نيامد.

اگر گروه ها و احزاب , ضابطه مند و براساس مصالح نظام فعاليت كنند, در جامعه بحران سازي نشده و بحران آفريني نخواهد بود, ولي اگر گروه هاي سياسي , براي به دست آوردن قدرت و از صحنه خارج نمودن رقيبان سياسي فعاليت كنند و مصالح گروهي را بر مصالح نظام ترجيح دهند, بحران آفرين هستند. متأسفانه برخي گروه ها در كشور,وظايف و رسالت اصلي خود را فراموش كرده , دنياطلبي و قدرت گرايي آن آنان سبب مي شود در جامعه بحران به وجود و مصالح نظام تهديد شود.

در جامعهء ايران كه اكثريت آنان را شيعيان تشكيل مي دهند, بايد گروه ها از اختلاف غير اصولي و منطقي پرهيزكرده , به رقابت هاي سالم و همسو با مصالح نظام بپردازند. در جامعهء ايران به رغم آن كه احزاب رقابت هاي سالم انجام دهند, متأسفانه برخي تشكل ها, رسالت اصلي خود را فراموش كرده , بحران سازي مي كنند. اين مطلب , هيچ گروه و تشكلي را متهم به بحران سازي نمي كند, ولي اوضاع سياسي و اجتماعي جامعه , حكايت از بحران سازي برخي احزاب دارد. البته هر جامعه اي بحران دارد و عوامل بحران متعدد است , كه يكي وجود برخي گروه ها است .

وظيفهء دولت اسلامي , هدايت و سمت و سو دادن فعاليت احزاب است , نه برخورد با آنان ; براين اساس درمجلس شورا بودجه براي فعاليت احزاب تصويب مي شود. البته اگر حزب و گروهي با فعاليت هاي سياسي مصالح نظام را به خطر اندازد, وظيفهء دولت برخورد قانوني است ; زيرا مصالح عمومي بر منافع گروهي ترجيح دارد و حفظنظام از اهم واجبات است . در نامهء قبل نيز يكي از عوامل بحران تعدد احزاب ذكر شده است كه مقصود از بحران گروه ها آن نيست كه همهء گروه ها ايجاد بحران مي كنند, بكلي مقصود آن است كه برخي گروه ها بحران آفرين هستند.واقعيت آن است كه همهء گروه ها به مصالح نظام نمي انديشند, همان طور كه برخي گروه ها جز به مصالح نظام به چيزي ديگر نمي انديشند, از اين روي نمي توان همهء گروه ها را بحران آفرين توصيف كرد و همين طور نمي توان گفت هي گروهي بحران آفرين نيستند. بيان اين مطلب ضروري است كه جامعهء ديني ايران يكي از سالم ترين جوامع است كه فعاليت هاي سياسي , منطقي و اصولي در آن شكل مي گيرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.